בנט: "חובתנו המוסרית לנסות לתווך, גם אם הסיכוי לא גדול"

איתי גדסי No Comments on בנט: "חובתנו המוסרית לנסות לתווך, גם אם הסיכוי לא גדול"

ראש הממשלה התייחס לביקוריו במוסקבה וברלין: "אנחנו נמשיך לסייע ככל שנתבקש. גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן, ויש לנו את הגישה לכל הצדדים ואת היכולת, אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה צילום: חיים צח / לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בדבריו בפתח ישיבת הממשלה לנסיעתו לרוסיה: "חזרתי לפני כמה שעות ממוסקבה ומברלין. נסעתי לשם במטרה לסייע בהידברות בין כל הצדדים, כמובן עם ברכת הדרך ובעידוד של כל השחקנים", פתח ראש הממשלה.

"כפי שכולנו יודעים, המצב בשטח לא טוב, הסבל האנושי גדול ועלול להיות גדול הרבה יותר, אם הדברים יימשכו במסלול הנוכחי. יש גם ישראלים שצריכים לחזור הביתה וקהילות יהודיות במצוקה שזקוקות לעזרה.

"מטבע הדברים, אני לא יכול להרחיב יותר. אנחנו נמשיך לסייע ככל שנתבקש. גם אם הסיכוי לא גדול, ברגע שיש אפילו פתח קטן, ויש לנו את הגישה לכל הצדדים ואת היכולת, אני רואה זאת כחובתנו המוסרית לעשות כל ניסיון", הבהיר בנט. "כל עוד הנר דולק – חייבים להתאמץ, ואולי עוד אפשר לפעול".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו נערכים לגל עלייה משמעותי בעקבות המצב. כעת המערכת מכינה תרחישים לקליטת מספרים שונים של עולים, והיא תציג זאת השבוע בפני הקבינט. זה אתגר למדינת ישראל, אבל זה אתגר שעמדנו בו בעבר, פעם אחר פעם.

"רגעים כאלה, שבהם העולם עומד בפני טלטלה ויהודים כבר לא בטוחים היכן שהם נמצאים, מזכירים לכולנו כמה חשוב שיש בית ליהודים באשר הם, כמה חשוב שיש לנו את מדינת ישראל".

בנט התייחס גם לשיחות על חזרה להסכם הגרעין בוינה: "במהלך סוף השבוע קרה דבר משמעותי וחיובי – ראש סבא"א, רפאל גרוסי, ביקר בטהרן והחליט לא להיענות לתביעה האיראנית לסגור את התיקים הפתוחים תחת לחץ פוליטי. זוהי החלטה מקצועית חשובה של הסוכנות ושל גרוסי, שלא נענו ללחץ האיראני.

"עמדתנו לגבי ההסכם ידועה – חסרונות ההסכם עולים לאין ערוך על יתרונותיו. בכל מקרה, ההסכם לא מחייב את מדינת ישראל בשום מובן".



0 תגובות